Sunday, November 13, 2016

Boule Noire: Aimer D’Amour (1978)



Boule Noire [born George Thurston in Bedford, Quebec; 1951–2007] sings “Aimer D’Amour” in this music video. It is the title track of the 1978 album of the same name, Aimer D’Amour; Nanette Wokman sings background vocals here. The song is the French adaptation of Leo Sayer’s “Easy to Love,” the third track on Sayer’s 1977 album, Thunder in My Heart. You can listen to British-born Leo Sayer’s English version [here].

The Details
Bass [Basse]: Jimmy Oliver
Drums [Batterie]: Terry Martel
Guitar [Guitare Rythmique]:  Georges Thurston
Guitar [Guitare]: Walter Ross
Lyrics By [Paroles]: Georges Thurston
Music By [Musique]: Albert Hammond, Leo Sayer
Percussion [Percussions]: Georges Thurston, Terry Martel
Piano, Keyboards [Claviers]: John McDormid, Tony Roman
Producer [Production]: Tony Roman
Background Vocals [Voix]: Nanette Workman

**************************

Aimer D’Amour
By Albert Louis Hammond & Leo Sayer
French adaptation by Georges Thurston

Depuis que tu es là, je ne pense qu’à toi
Tu prends tout mon temps, tu es tout ce que j’attends
J’ai besoin de t’aimer
De te comprendre et d’être aimé
De te prendre dans mes bras
Et là tu sais bien pourquoi... oh bab’...
Aimer d'amour, c'est aimer comme moi je t’aime...
Il faut marcher ensemble, pour mieux se comprendre
Surtout bien oublier, ce qui vient du passé

Encore une fois
C’est peut-être la dernière fois
C’est facile pour toi
C’est facile pour moi... oh... oui
Aimer d'amour, c'est aimer comme moi je t’aime...
L’amour ne vient pas souvent
Frapper au bon moment
Quand il vient te voir
Faut savoir le recevoir
Nous on a une chance
Depuis que l’on est ensemble
Sans se demander quoi faire
Faut laisser le temps faire... oh...
Aimer d’amour, c’est aimer comme moi je t'aime...

Easy to Love
Albert Louis Hammond & Leo Sayer

It’s easy to love when I love someone like you
It’s easy to feel when you feel the way I do
You know love don't come easy and love don’t come fast
But when loves come to you, you gotta make it last
On the day that I met you I knew it could be
So easy for you and so easy for me
It’s easy to love when I love someone like you, babe
It’s easy to feel when you feel the way I do, babe
Like the stars in the night seem to shine from above
That’s the way that you shine when you give me your love
And your love satisfies me like a natural high
From the soles of my feet to the top of the sky
It’s easy to love when I love someone like you
It’s easy to feel when you feel the way I do

[Solo]

You know love don't come easy, and love don’t come fast
But when love comes to you, you gotta make it last
On the day that I met you I knew it would be
So easy for you and so easy for me
It’s easy to love when I love someone like you, babe
It’s easy to feel when you feel the way I do, babe
It’s easy to love when I love someone like you, babe
It’s easy to love
So easy to love
Easy to love
You’re so easy to love